Projektit / Palvelumuotoilu / Kehäradan palvelumuotoilupilotin suunnittelu

Case: Kehäradan Palvelumuotoilupilotin suunnittelu
Aikataulu: 2013-2014
Asiakas: Liikennevirasto
Tekijät: Design Reform Oy
Projekti on Liikenneviraston ja sen kumppaneiden (HSL, Vantaan kaupunki, Nurmijärven kunta, Uudenmaan ELY-Keskus ja Motiva Oy) yhteistyöprojekti. Projektin tavoitteena oli suunnitella Kehäradan rakentamiseen liittyvä palvelumuotoilupilotti, jossa huomioidaan tulevien Kehäradan käyttäjien mielipiteitä radan suunnittelussa.
Työn tavoitteena oli nostaa omalta osaltaan julkisten liikennepalveluiden käyttäjät ja heidän mielipiteensä palvelukehityksen keskiöön: matkaketjun pitää olla myös elämys, jonka varrella on erilaista käyttäjille merkityksellistä palvelun tarjontaa.
Potentiaaliset Kehäradan käyttäjät kutsuttiin ”vaikuttamaan tulevan Kehäradan palveluntarjontaan”. Projektin lopputuloksena oli raportti, jossa erilaiset käyttäjäodotukset ryhmiteltiin ja ne kirjattiin vahvoiksi suunnitteluperusteiksi. Projektin avustuksella myös viraston organisaatiokulttuuriin alettiin juurruttaa palvelumuotoilun käyttäjä- ja asiakaslähtöistä mallia.
Reijo Markku
Toimitusjohtaja
Lähetä meille muitta mutkitta kuvaus projektistasi, joka kaipaa lisäsuunnittelua ja muotoilua. Perehdymme siihen Reformin tiimissä ja otan Sinuun yhteyttä toimenpide-ehdotuksella tai jos mahdollista tarjouksella.